Pagina's

vrijdag 31 maart 2017

stastistiek

Statistiek is de wetenschap, de methodiek en de techniek van het verzamelen, bewerken, interpreteren en presenteren van gegevens. Het is een onderdeel van de wiskunde.

En voor zover dit weetje.

Of toch niet.
Ik schreef me in om 40 dagen te bloggen. Op voorhand wist ik al dat dit me niet ging lukken. Ten eerste heb ik geen tijd om elke dag te bloggen, ten tweede geen inspiratie en ten derde val ik de mensheid niet graag lastig.

Hoewel dat laatste niet bewezen is :)
Maar het was wel de sjot onder mijn kont die ik nodig had om op zoek te gaan naar nieuwe insteken om deze blog levendiger te maken, meer gelezen te worden (want dat is toch wat je uiteindelijk wilt), meer bezoekers krijgen (die dan toch het een of ander interessant zouden moeten kunnen lezen),...

En vandaag ik ging eens kijken in mijn statistieken.

Wat blijkt. Ik heb zowaar artikels die door meer dan 1000 mensen gelezen werden. 
1000 mensen!

Dus hier...mijn meest 5 gelezen artikels allertijden. 

Op een vijfde plaats over het schoonste verjaardagskleedje dat ik al maakte voor mijn dochter. 

200 lezers meer toen het ging over dekentjes

Nog eens 200 lezers meer die dachten iets te weten te komen over vissen, maar die ik bij hun pietje had want het ging eigenlijk over zwangerschapskwalen en een rokje. Sorry daarvoor.

En toen waren er plots meer dan 1600 paginaviews voor een één jarige Ida. Wacht effe, Ida? 1 jaar? Het lijkt gisteren, maar helaas kan ik nog net genoeg tellen om te beseffen dat dit ook al bijna 5 jaar geleden is. 

En de topper gaat over kleedjes. Niet eens de schoonste, niet eens de spectaculairste maar blijkbaar wel de meeste bekekene

Tot zover het presenteren van deze gegevens, het interpreteren laat ik aan u over ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten