Pagina's

maandag 27 maart 2017

mama leest

Als er iets is dat me compleet rustig maakt, is het boeken lezen.
Ik lees beroepshalve 5 boeken op een jaar. Da's een soort verplichting aan mezelf. om mee te zijn, om meer te weten, om een betere versie van de juf te worden die ik nu ben. Dat is een beetje van moetes.

Daarnaast lees ik heel graag van willes maar vind ik heel weinig tijd om te lezen.

Ik zocht een uitdaging, een duwtje in de rug.
En voila toen vond ik dit 
Over een geweldige duw in de rug gesproken.

We zijn nu maart.
En ik kan volgende dingen al afstrepen
  1. een boek met meer dan 700 pagina's  (De ontdekking van de hemel, Harry Mullisch)
  2. een boek met minder dan 200 pagina's (survivalgids, hoogsensitief)
  3. een boek geschreven door meerdere auteurs
  4. een boek geschreven door iemand die jonger is dan mij
  5. een boek waarvan er wereldwijs minstens 100.000 exemplaren verkocht zijn (De ontdekking van de hemel, Harry Mullisch)
  6. een self published boek
  7. een boek gepubliceerd in 2017
  8. een boek geschreven door een celebrity
  9. een boek met een titel die meer dan vier woorden telt
  10. een boek met een titel die bestaat uit één woord
  11. een boek met een kleur in de titel
  12. een boek met een nummer in de titel
  13. een boek met een illustratie op de cover
  14. een non - fictie boek
  15. een boek over boeken of waarin boeken een belangrijke rol spelen
  16. een boek over reizen of waarin een reis een belangrijke rol speelt
  17. een boek over muziek of waarin muziek een belangrijke rol speelt
  18. een boek waarin één seizoen centraal staat
  19. een boek waarin meerdere generaties van één familie aan bod komen (De Slembroucks - Peter Theunynck)
  20. een boek gepubliceerd voor je geboren werd
  21. een boek dat je al een keertje las
  22. een ver-van-je- bed- boek oftewel een boek dat zich aan de andere kant van de wereld afspeelt
  23. een boek dat zich afspeelt in een land waar je al een keertje op reis bent geweest (Woeste jaren - Rodrigo Hasbún)
  24. een boek uit de bibliotheek
  25. een boek dat je leende
  26. een boek met een vleugje magie erin
  27. een boek dat je ooit op school moest lezen
  28. een boek dat iedereen en z'n moeder al gelezen heeft, behalve jij
  29. een boek dat ergens ter wereld op de verbannen lijst staat
  30. een eerste deel in een reeks 
ik moet eerlijk toegeven dat aan dit tempo, ik er nooit ga geraken, dus zal ik op zoek moeten gaan naar boeken die voor meerdere punten gelden. Suggesties? Of gewoon boek dat ik echt moet gelezen hebben?

2 opmerkingen:

  1. Gho, geen tips, nee. Maar wel herkenning van dat compleet rustig worden door te lezen. Idem hier. Nog meer dan naaien. Dit soort uitdagingen is aan mij dan weer niet besteed, ik lees liever gewoon waar ik zin in heb :-) Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Survivalgids' is een titel uit een woord...

    BeantwoordenVerwijderen