Pagina's

donderdag 26 juli 2012

den otto

Het is weer donderdag. En het moet gezegd worden, die donderdagen...ne mens zou al wat schrik krijgen om iets tegen te komen om hier te kunnen verspreiden.

Dus ge peist bijuzelve: ik ga werken. Meestal is't daar een saaie bedoeningk. En kunt ge op uw gemak bekommen van al dat donderdags geweld.
Uiteraard waart ge wat te laat opgestaan enzo dus dacht ge: ik pak den otto voor naar't station te gaan, op en al 7 km maar in haast en spoed is ne velo nemen aan Zulma's tempo nooit goed.

Ge zit dus in den otto. En op de brug (ik had al 2/3 afgelegd van de 7km) begint het rood lampeke te branden. Ge weet wel, links onderaan. Allez, bij mij toch. Se daar krijgt ge het van hé. Wilfried (uwe wederhelft) diene laat het tanken altijd aan u over. Diene vergeet dat dan nog is te zeggen en gij begint half te flippen vanaf dat ge dat rood lampeke ziet. Maar bon. Hij had ne keer gezegd: met een rood lampeke kunde nog zeker 30 km doen (en wie snel rekent en telt, weet dat ge zoveel km niet meer moet afleggen) dus...


Komde toe aan't station, gaat ge gaan werken, niets speciaals gebeurd (uiteraard niet) en stapt ge terug in uwe otto om terug naar huis te rijden. En eerste te tanken hé. Want ja, uwe Wilfried...Zucht.  
Aan een slakkengangetje. Ge kunt maar niet optrekken. Niet dat dat anders met uwvoituur zo gemakkelijk is, maar kreegt ge maar max 30 uit diene otto. Gelukkig is't eerste stuk in de bebouwde kom, was't druk en viel dat niet op. Maar de brug terug over, aan nog geen 30... Fietsers staken u voorbij, andere auto's toeterden,ne caamion die in uw gat reed (allez of toch bleef hangen) en gij, die maar op gaspedaal drukt. Keihard. Ge stond er bijna op. Niet gaan, hé.
Allemaal door dat rood lamepeke hé. Grr, Wilfried! Ge kunt u inbeelden hoe opgesmeten ge aan het tankstation kwam. Om met volle geweld uit te stappen, uw deur te willen toesmijten en ne appelsien onder uwe gaspedaal te zien. ingedrukt. Keihard ingedrukt.


Ge hebt er vaneigenst niets van gezegd tegen Wilfried. Dat ziede van hier. 
ik hoop u hetzelfde
Z.A. Van Elders

16 opmerkingen:

  1. geweldig!!! Ik zit hier hardop te lachen!!!!
    HAHAHA ik vond het al raar dat ge maar 30 kon rijden
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :D Ik zit hier ook hardop te lachen...
    Maar zoiets ga je geen 2x meemaken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zaaaaalig!
    Ik kijk altijd uit naar donderdag en manlief was zo curieus toen ik begon te lachen dat hij even mee kwam genieten.

    Doe zo voort, allé ja, niet met die appelsien hé ;-)

    Lieve groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. LOL! Zalig om te lezen, maar het moet zoooo frustrerend geweest zijn. Ik hou ook niet van rode lampjes (of in mijn geval eigenlijk een knipperend laatste blokje, van de acht).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahahahahahaha ... zoooooooo grappig!!!! ik verlang al naar volgende donderdag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Slappe lach gestart...!! Hebt da voor seg!! :-D
    Nu gade altijd u appelsienen tellen als ge uit de winkel komt haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom hier nog niet zo lang maar ik ben blijven plakken om je manier van schrijven , je brengt me iedere keer aan het lachen, nu ook weer.
    Groeten ,Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha! Alle jong! Nen appelsien! Wees content da het gene pompelmoes was of ge had ma 15 per uur gereden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hahaha ma gij komt het toch ook al tegen he schaap :D maar doe vooral verder, twerkt positief op mijn gemoed :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hilarisch, plat van het lachen :) Ik denk dat ik hier nog wat ga meevolgen, heel goed voor het humeur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, Cindy (in de comment hierboven) neemt me de woorden uit de mond!

    BeantwoordenVerwijderen