Pagina's

woensdag 11 juli 2018

op kamp.

Ida is vertrokken voor 5 dagen kamp.

Ze is wel wat gewoon. Ze ging met school al 4 keer op driedaagse én jawel ze is nog maar 7.
Toch was het eerder met een bang hartje dat ze besloot mee te gaan op kamp. Ze gaat immers niet naar één van de scholen hier in het dorp, maar rijdt gewoon mee met mij. Dus heel veel kinderen kent ze hier niet, maar genoeg om vanochtend in de douche te springen (echt waar, ik noteerde het bijna in mijn dagboek) en haar chiro uniform aan te trekken én zonder al te veel om kijken op de bus te springen richting Mol.

In haar koffer zit voor elke dag een proper onderbroek (ge weet maar nooit dat ze dat aan zou doen), short, T-shirt en topje (ook kousen hoor).
Die topjes maakte ik zelf.

De stofjes lagen hier allemaal stof te vergaren, ik kocht alleen af en toe wat boordstof om het geheel wat meer af te maken. Ge weet immers ook niet of die topjes nog draagbaar terugkomen en in het geval van wel, moeten ze toch effectief draagbaar zijn hé.

Als patroon gebruikte ik het Van Katoen hemdje. Heel gemakkelijk, vooral omdat je dat af print en als je patroonpapier even op is, is dat mooi meegenomen ;)





Zij heeft haar favoriet, jullie ook?

8 opmerkingen:

  1. De middelste foto is mijn favorietje stofje :-) Ferm productief hoor!
    Hopelijk stelt ze het supergoed op kamp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha het mijne ook, maar Ida verkoest de vosjes. Tja, over smaken valt niet te twisten zeker ;)

      Verwijderen
  2. Ideaal kampgerief is dat, i-de-aal <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. supermooie topjes! toen mijn man zijn petekindje op chiro weekend ging op die leeftijd keerde ze exact terug zoals ze ze hadden afgezet, proper ondergoed, kleren en wasgerief nog allemaal heel proper en netjes in haar tas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier eentje thuis gekomen met een tand minder maar wel met vuile was, ieder zijn accent op kamp zeker? ;)

      Verwijderen