Pagina's

dinsdag 7 november 2017

en dan nog eentje

Er was een tijd dat je steeds 1 meter stof kocht. Wist jij veel dat je voor een baby geen meter nodig had. Echt meters en meters stof kocht je, meestal zonder na te denken. 

Toen had je het lumineuze idee om daar een beetje economischer mee om te springen. Enter de 25 cm aankopen. 25 cm, daar hebt ge niet lang iets mee kunnen doen, integendeel. Dus heb je van die lapjes liggen dat je amper kunt gebruiken. Ook al niet erg economisch hé. Tot nu. 

Een gemakkelijk patroon dat je dochter goed vindt, dat is iets dat je in jouw oren knoopt.
Je paste de mouwen aan, gewoon iets langer, kwestie van de winter toe te komen.

Je knipte het voorpand denkbeeldig in 2 en deed hetzelfde met het achterpand en dankzij 25 cm stof én een streepje zon krijg je zo iets...

Omdat de bedrukte tricot van heel dunne soort is, nam je dat dubbel. Je deed dit zo dat je bovenaan geen boordstof meer nodig had om af te werken. Geslaagd, vind je zelf.

Toevallig paste die stof perfect bij een joggingsstof dat je ooit eens kocht. Meant to be zou m'n innerlijke Engelssprekende me zeggen. En dan nu tijd om zoon 1 en 2 te voorzien van gerief.


patroon: Fons en Fien van WensJe
stof: modecoupon (bedrukte) joggingsstof van op één of ander stoffenspektakel (en dat ben ik zeker)

9 opmerkingen:

  1. Heel herkenbare situaties zijn dat daar bij jou :D Heel schoon resultaat ook! Benieuwd naar wat de rest van je 'restjesverwerking' zal opleveren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mannekes jij bent zo goed bezig! Ik wou dat ik mezelf ook eens zo ver kreeg dat ik met mijn restjes begon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oké ik geef het toe, één productieve, rustige dag leverde verschillende resultaten op ;)

      Verwijderen
  3. Ideaal plan, misschien moet ik dat eens toepassen op mijn restjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    ลาลีกา

    BeantwoordenVerwijderen