Pagina's

vrijdag 25 augustus 2017

over water

Ik ben op dieet. Ik kan een beetje rond de pot draaien van dat het niet echt hoefde en meer van dat soort dingen. Maar het moest wel. Echt.
Morbide obesitas is niet echt iets waar ik ooit van droomde.
Dus ging ik op dieet.

Een van de zaken die een diëtiste je aanraadt (ahja want ik doet dat niet allen hé zotjes) is om 2 liter per dag te drinken. En dat terwijl je aan amper 2 glazen per dag kwam. Niet dat je geweldig veel andere dingen drinkt, ik ben zo iemand die niet drinkt,z elden dorst heeft,...

Ik las ergens dat water drinken goed is voor het functioneren van onze geest, houdt lichaam en huid gehydrateerd, geeft je metabolisme een boost en zorgt (jiha!) ervoor dat afvalstoffen makkelijker de weg naar buiten te drinken.

Maar hey, hoe doe je dat nu als je normaal echt (nooit) dorst hebt.

1. grote glazen
Ik drink 's morgens als ik opsta al 0.5l door middel van 2 grote glazen water. Een normaal glas is maar 150 ml, ik zocht dus echt een groot exemplaar uit dat ik dan direct 3 keer kocht (een vuil, een in gebruik en in voor't geval ik zo lomp ben één van de andere twee te breken)  Zie het als een manier van wakker worden. Hetzelfde doe ik 's middags en herhaal ik ook 's avonds. En dan heb je dus al bijna 2l. Hoe zot is dat nu?
Dit werkt heel goed nu ik nog thuis ben. Op school (ofte mijn werk) heb ik in de klas grote plastieken bekers maar die inhoud zal ik nog eens moeten checken ;)

2. uit het oog is...
Thuis laat ik mijn glas staan in het zicht. Als ik naar school ga dan zette ik mijn drinkbus in het zicht. Zodat ik dat water zeker niet kon negeren. Hoewel ik geweldig goed er naast kan kijken, hielp dit ook.

3. auto
Opzij van de auto staat een drinkbus. Elke keer als het rood is, drink ik daar eens van. Echt.
Allez niet vergeten dat water in drinkbussen niet eeuwig lekker is. Echt, dat heb ik nergens gelezen maar gewoon ondervonden *bweikes


4. smaakjes
Daar ben ik niet zo zot van maar jij misschien wel. Je hebt zelfs drinkbussen waar je wat vruchten kan in bewaren.

5. bijhouden
Sinds ik een fitbit heb, hou ik op die app bij hoeveel glazen ik drink. Die telt dat op voor mij, geeft me van tijd tot tijd een compliment en zorgt er voor dat ik mijn 2l  haal (of toch bijna)

Heb jij nog tips om meer water te drinken? Ik hoor het graag!

6 opmerkingen:

  1. Ik leerde genieten van thee, ter afwisseling van water. En een zelfgemaakt groentensoepje smaakt ook altijd. Niet dat het me altijd lukt, die twee liter, maar we doen ons best.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. warme dranken (buiten soep) zijn echt mijn ding niet. Misschien nog niet de best passende thee gevonden ;)

      Verwijderen
    2. Voor die thee moet je bij mij zijn. Ik denk dat het daarover eens moeten hebben. Ik vind wel iets dat je lekker vind. Hilde M.

      Verwijderen
  2. Ik heb dat ook, als ik het niet zie, dan drink ik niet. Ik zet het dus overal in het zicht, met een groot glas erbij. Op de duur werd het wel makkelijker en kreeg ik vanzelf meer dorst.
    En hoera voor Fitbit :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik las jouw resultaten, waas, zo ver ben ik (nog) niet :)

      Verwijderen
  3. Join the club ;-) Ik drink af en toe eens spuitwater tussendoor, om eens af te wisselen, ik vind dat dat toch een ander smaakgevoel geeft (en ik drink ook thee en koffie, dat is in die zin ook wel makkelijk als afwisseling). En ik zet inderdaad ook een paar grote drinkbussen van 600 ml die ik kocht in Ikea op mijn bureau, goed in het zicht.

    BeantwoordenVerwijderen