Pagina's

vrijdag 29 september 2017


Ik volgde een cursus over smartphonefotografie.
Echt serieus. Ik heb nog maar sinds april een smartphone en nog elke dag verbaas ik me over de mogelijkheden.
Ik geef het toe: soms ligt de grens tussen de kinderlijke blijschap van een ontdekte snoepwinkel niet ver van mijn persoonlijkheid.

Maar ik wou ook structuur om met al deze mogelijkheden iets te doen. Enter de cursus.
Een echte. Via de blogacademie en via een echte fotografe.

Wel, hier de 5 dingen die ik vorige zaterdag leerde

1. Er is wel degelijk een verschil tussen foto's met de smartphone en het gewone (digitale) fototoestel. Echt waar. Wat ze jou ook vertellen, ik heb het verschil gezien en kan het bijna zelf ontdekken
Jouw smartphone mag dan nog heel goed zijn, helemaal zoals het fototoestel is het (voorlopig) niet.

2. Geen enkel foto die verschijnt op sociale media is onbewerkt. Blijkbaar ook al een feit. Zelfs de filter #nofilter is met een grote korrel zout te nemen (tenzij in mijne feed, maar kijk, die dateert natuurlijk nog van vóór deze cursus)

3. Er bestaan extra lenzen voor op jouw smartphone. Zodat puntje 1 opvalt, maar niet wegvalt. Laat dat duidelijk zijn.

4. Er zijn blijkbaar geweldig veel gratis app's die ervoor zorgen dat je jouw foto's kan bewerken, die ervoor zorgen dat jouw instagram wat meer een geheel vormt. Maar eerlijk, ik durf dat soms wat beige vinden. En grijs daar kun je niet aan doen maar voor beige kies je bewust.

5. En dan kregen we nog zo'n 1001 tips over de juiste foto. Eens ik dat onder de knie krijg, krijgen jullie het te zien ;)

Maar een aanrader, echt waar!

4 opmerkingen:

  1. Lijkt mij geweldig interessant, zo'n cursus. Maar tijd is schaars en kiezen moet je doen, dus ik kwam er nog -steeds- niet toe, maar ooit laat ik me helemaal gaan. Tot die tijd kun je op mijn instagram onbewerkte foto's bewonderen. Ohja, onbewerkt. Geen filter en zo. Geen idee of dat iets is om trots op te zijn maar het zal me eigenlijk worst wezen #schaterlach.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. <3 voor jouw instagramfoto's, hoop dat de mijn na bewerking er even schoon uit gaan zien :)

      Verwijderen