Pagina's

vrijdag 12 mei 2017

over 5 teksten


Het eerste weekend van de paasvakantie ging ik op toneelweekend. Dat het geweldig was, ik nu al weer heimwee heb, ik veel gelachen heb,... daar ga ik het niet over hebben wel over een "opdracht" die we mee kregen.
Zoek een tekst die jou inspireert.

Omdat eentje geentje is, bracht ik er 5 naar voren.

Ik deel ze graag met jullie.


en dan deze zinnen:

Kan alleen moar geven
Wa'k te bieden hem
Kan alleen moar zeggen
‘t Weinige da'k weet
Ik heb zitten marchanderen
Opportunist
Moar met de liefde
Onderhandelde ni

(uit: Koning liefde - Tourist LeMc)

deze van Ida Gerhardt hoort er ook bij:

Wanneer een mens, door pijn getatoueerd 
afwerensmoe zich op zijn zijde keert, 
het zweet nog tracht te wissen met het laken; 
wellicht, wellicht dat ge eindelijk zwijgen leert.

Ik had voor mijn Ida nog nooit van deze Ida gehoord, maar toen we 6 jaar geleden beslisten om voor een Ida te gaan heb ik eerst de naam eens gegoogeld. En toen kwam ik op dit rauw gedicht uit. 

Naast deze kan er uiteraard ook geen klassieker ontbreken:

En dan nog een liedje om het af te leren. Ik ken niet veel van muziek. Echt niet. Een minpuntje van mij, ik geef het toe. Maar toen ik dit hoorde was ik fan. Fan van Belgische muziek (bleek dan nog een aangepaste cover te zijn van een andere Belgische grootmeester), vooral van muziek met een hoekje af. (en voor een fan van de Backstreet Boys was dit al straf genoeg, me dunkt ;) 

En jullie, hebben jullie inspirerende teksten? Teksten waar je een bepaald gevoel naar luistert, weemoedig meezingt of van buiten reciteert? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten