Pagina's

dinsdag 20 oktober 2015

bloggers for life...part II

U kan alles volgen op facebook of via haar en zij wordt bijgestaan door haar.
kortom, als u nu beweert dat u nog nooit van "bloggers for life" hebt gehoord, wordt het tijd om wakker te worden. Het is nog veel te vroeg voor een winterslaap, me dunkt.

Het eerste doel werd gisteren voorgesteld.
Het berrefonds.

Het watte? Ik geef het toe, ik had er zelf nog nooit over gehoord, gelukkig bleek achteraf. Hoewel.
Het Berrefonds wil een steun zijn voor ouders die hun kindje verliezen tijdens  de zwangerschap of kort daarna. Jammer genoeg krijgen niet alle ouders de kans om iets tastbaars mee naar huis te nemen. Juist om deze reden is het fonds in leven geroepen. Voor het Berrefonds maakt het echter niet uit hoe kort of hoe lang ouders hun kindje hebben mogen koesteren. Zijn vinden dat alle mama's en papa's recht hebben op een mooie herinnering.
Het Berrefonds heeft daarom een herinneringsdoosje ontworpen. voor elk kindje is er een uniek doosje, afhankelijk van de situatie, mogelijkheden en wensen van de ouders. Dit kan gaan om een hand - en/of voetafdruk, dekentje, kledingstukje, haarlokje,kaarsje,...
Verder hebben zij ook een praatgroep voor de ouders, organiseren zij regelmatig bijeenkomsten.

U snapt het al, voor dit doel wordt er niet geveild. Er wordt gewoon gebreid of gestikt.
En ik engageerde mij hiervoor.
binnenkort kunt u zien wat.

Ohja ik ben niet alleen hé. Samen met Lies, Jo chapeau, Sofie, Mieke, Fien, Nancy, Tine, Marjolein en Mieke.

Maar alsof dat al niet heel mooi is, werd er nog gekozen voor een tweede goed doel. Dat leest u volgende week.




3 opmerkingen:

  1. Dat wordt een hele warme week daar in december !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, jij gaat aan de slag met de minimaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe mee met jou, voor het Berrefonds. Mooi doel, al bezorgt het ook wat kiekenvel...

    BeantwoordenVerwijderen