Pagina's

maandag 7 juli 2014

geflirt...

...met deadlines. Daar wil het nu eens over hebben.

(Op amoureus vlak ben ik zeer content. Daar wordt niet meer geflirt.)

Maar dus die deadlines. En mijn geflirt. Het is me wat.

Ik kan u het verhaal vertellen van 2 weken gelden dinsdag. Zo kort op de bal spelen, deed zelfs Messi nog nooit.
Of van diezelfde week de donderdag dat ik bijna te laat kwam door nog vlug iets te willen maken maar eigenlijk vertrekkensklaar staan om te gaan werken

En ja zenne, ik haal het altijd. Meestal met 5 minuten. (te laat)
Dus nu woensdag was het weer van dattum. Ik wou een kleedje maken. Om naar Werchter te gaan. Ja een kleedje. Kijk, ik zie prachtige broeken maar ik ben een rokkenmens. Of kleedjesmens. Maar broeken daar doe ik niet aan mee.
Mijn kont in een broek is gelijk eu...iets gelijk een zeekoe en een te strak lederen net gespannen Margriet Hermans. De combinatie ervan.
Ge begrijpt...broeken en ik da's nog dodelijker dan een deadline halen met een week respijt.

Dus een kleedje. Woensdag bleek ik te weinig stof mee te hebben naar de tiretten en deed ik vooral van het bijvoeglijk naamwoord, donderdag dan maar in allerijl om stof. Als Ida en Oscar sliepen, kon ik er aan beginnen. Tegen middernacht moest ik nog de schouders doen, blinde rits inzetten en het geheel toenaaien. Ik besloot te slapen want de dag nadien moest ik in staat zijn om minstens 10u te dansen ;)
's Morgens deed ik naarstig verder. Ik werkte het geheel af met biais aan de binnenkant, hoe professioneel ziet dat er nu uit?!

Vlug de douche in en dan in de auto springen van onze chauffeur. En dan 10u dansen en feesten!
Het leven is soms aan diegene die flirten met deadlines. En zeker als ze ne keer 5 minuten te vroeg klaar zijn :)

Betere foto's kan ik u niet bieden, het kleed is immers nog bijna niet van mijn lijf geweest. U zult moeten wachten tot de volgende was- en strijkbeurt ;)
stof: Michael Miller (Stoffen van Leuven)

En dan nu...hop naar de volgende deadline:

- geboortecadeau tegen straks+ kleedje voor de grote zus
- testversie van Maëlle tegen woensdag
- geboortecadeau tegen volgende week dinsdag + 2 cadeautjes voor de grote broers
- 2 kleedjes voor de mama tegen dat ze op reis vertrekt.
- nog een kleedje (lang geleden beloofd, het komt er echt aan hoor!)

14 opmerkingen:

  1. Sofie, ik zag de jurk gisteren aan je lijf en 't was toch een super combinatie :-) Ik kreeg zelfs zin om me zelf aan een 2e poging te wagen om er eentje voor mezelf te maken die wél past! Grtjs Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gij en die jurk, een prachtcombinatie! En heeft het gewerkt bij de Stan ook, dat geflirt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel schoon kleedje! En dat flirten met deadlines ... ik ken het! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alweer een knap staaltje vakvrouwschap! zeg, en nu de uitvoerige uiteenzetting over jouw meet and greet met Stan Van Samang (die uiteraard ondersteboven moet zijn geweest van jouw kleedje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er een topjurk uit, benieuwd naar meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er goed uit jonkske! En ik ken dat, dat van die deadlines...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wacht ietofwat (on)geduldig af... En vind het eigenlijk wel een straf geflirt van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig mooi!
    Ik ga je volgen via bloglovin bij deze :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kei mooi kleedje, zo te zien! Welk patroontje is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. cambie dress met kleine aanpassing aan de boezem :)

      Verwijderen
  10. Die foto's wil ik echt nog wel zien want het ziet er nu al prachtig uit !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow ja die foto's wil ik ook nog wel zien!

    BeantwoordenVerwijderen