Pagina's

maandag 26 december 2011

en toen...

...ging ik ne kussensloop maken.

Toen, dat is vandaag. En ik ging dat maken in een Afrikaanse stof die ik mee had gebracht uit Malawi. Toen ik nog niet stikte en nog aan het afstuderen was. Toen, dat is 8 jaar geleden.
Bij haar zag ik hoe ik het moest doen.

Hier ziet u hoe u het niet moet doen:
de scheefgeknipte zijde en de paspel zelf maken. Want het geeft dit (gevoelige kijkers zijn bij deze gewaarschuwd!)


En ja... de lat ligt recht, helaas.

Maar aangezien de stof me toch wat dierbaar is om zomaar in de restjesbak te gooien, besloot ik er een sjaaltje van te maken. Ge hebt gelijk dat ge lacht, van zoiets scheefs een sjaaltje maken, maar kijk: ik probeerde het toch.


Aangezien ik geen sjaaltjesmadam ben (eerder aanhanger van het dikkere wolwerk), besloot ik dit maaksel maar te herbenoemen: zeverlap voor de dochter.


Maar die veranderde plotsklaps in een roversdochter.


Kweet nog niet goed of ik daar al klaar voor ben. Toen gooide ik "het" alsnog in de restjesbak.
Toen, da's drie seconden geleden.

5 opmerkingen:

  1. ah 't is toch schoon geworden?
    Knap gedaan die mislukte kussensloopsjaal :oD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mss in 't vervolg een scheve lat gebruiken dan knipt ge mss recht ? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh ma zo een kleien roversdochter is toch keischattig??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh wat jammer dat scheef was maar nu is dochterlief wel super content denk ik hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, we maken allemaal wel eens iets dat in de prullenbak belandt... ;-). Happy 2012 !

    BeantwoordenVerwijderen